Добре сте ми дошли! Ту би Ор Нот Ту Би ви очаква!

Този блог е все още бебе и все още мисля идеи на къде да го развивам. Може и вие да спомогнете с насоки, а може и просто да се забавлявате като четете разните написани от мен неща :)

Още веднъж добре дошли и ИНДЖОЙ!


Ако все пак моя блог ви се стори много скучен и постен можете да се прехвърлите в блога ByBy's Kingdom, където ви уверявам, че нещата не са никак постни! ;)

Абсолютно всички теми относно Имиграцията в Канада и Квебек местя в отделен блог, който при интерес можете да намерите тук: IMMIGRATION 2 QUEBEC . Ще се радвам да се намерим и там! ;)

10/07/2011

България и...околностите на Калофер

България е страхотно място. Не за живеене според мен поне, затова и не живея там, но е страхотно място от към природа и от към природни дадености. За жалост никой или почти никой не го оценя и респективно не го използва, но не това е тема на поста ми.
Оня ден се заговорих с един познат, че е решил да си прави обиколка на България и да посети местата, до които може да се стигне с кола. Спретнал си е страхотен маршрут, за което му завиждам абсолютно искренно. Коригира по някои мои съвети със места на които съм бил и си струва да се видят.
За близо две години живяхме в Калофер. Последните няколко месеца се сдобих с всъдеход, една руска Нива, която в общи линии ме водеше до места труднодостъпни с обикновен автомобил и не толкова атрактивни от към туристическа гледна точка. Страхотни гледки и места, които всеки си струва да види. И да чуе... Да чуе тишината, която е там. Тишината, която се прекъсва единствено от песента на птиците и която песен всъщност е част от тишината.
В Калофер няма много атракции, които да ви задържат, но в крайна сметка природата малка атракция ли е? Местата за спане са специално според мен на завишени цени, но от друга страна има изградени биваци, където можете да опънете палатка като базов лагер, а през деня да си правите обиколки.
Къщата музей "Христо Ботев, училището на Даскал Ботьо, Женския манастир, Барата, паметника на Христо Ботев. Това са местата, които човек си струва да посети. Ресторантите, които бих препоръчал като кухня са "Панорамата" на околовръстния път и "Под Бора" в центъра на Калофер. Бистро "Камелия" доколкото знам вече е затворено, макар че кухнята там беше страхотна (благодаря Кате ;) ). Мястото, където ще ви направят страхотно кафе е Интернет кафе "Бозата". Да знам и на мен ми беше супер странно за име на кафе, но всяко име си има история, така че го приемете така. :) В Бозата може да ползвате безплатен интернет (WIFI), да изпиете хубаво и силно кафе, а вечер да послушате хубава музика (говорим наистина за хубава музика - може би единственото място лишено от Чалга в Калофер) и да пиете по едно силно за приспиване.
Относно нощувките... На мен лично ми допада вила "Бяла река". Хората, които съм водил там са оставали очаровани от природа, спокойствие и чистота. Недостатъка на вила "Бяла река" е, че е за компания. В смисъл, ако човек е сам не върви да прекара нощта там. Иначе вилата се намира на няколко километра от Калофер, посока МъжкияТ манастир или посока бивак Бяла река.
Това е едното място. Второто място на което аз не съм бил по простата причина, че не беше готово още е Къщи за гости "Йонкови". Виждал съм ги в процес на строеж и в завършено, но необзаведено състояние. На прекрасно място са и мисля, че почивката там ще бъде страхотна.
Ако все пак сте решили да се поразмърдате - хижа Рай със сигурност Ви очаква. Със сигурност до хижа Рай не може да се стигне с кола. Чувал съм подобни въпроси и затова го пиша, за да може някой решил да ходи с кола до "Рай", СЛУЧАЙНО прочете блога ми да е осведомен за този факт. От хижа Рай може спокойно за близо 2 часа - 2 часа и половина да се достигне до Балканския първенец връх Ботев. До върха принципно може да се стигне и с високопроходима машина, но е забранено, а когато става дума за опазване на природата аз съм "ЗА" забраните. 
Изходният пункт за хижа Рай е местността Паниците. Тя се намира на около 6 км на север от Калофер, до там се стига с кола и в близост има паркинг, на който можете да оставите автомобилите. Паркинга беше и по-голям, но както става в България някой "собственик" реши да го загради, защото му е частен, а може би е станала някоя незаконна сделчица, но това е въпрос на друго мое писание. Та да - оставяте си колите, награбвате раниците и беж към "Рай". Ако питате някой калоферец съм сигурен, че ще ви каже, че до горе са не повече от 3 часа. Аз от опит ви казвам да си сложите 5-6 часа за преход, а ако сте с малки деца още 2 часа отгоре. Природата е невероятна, прехода не е лек, но в крайна сметка сте решили да ходите в Рая, така че трябва да преминете и разни трудности, за да го достигнете :) ;) Според мен на смени трябва да се редувате някой да носи фотоапарат, защото природата е наистина божествена и лично аз не мога да спра да снимам. В края на прехода ще се сблъскате с един стръмен участък от няколко серпантини - след преминаването на този участък Рая вече е близо ;) Няма да го видите и след като излезете от гората, но той е там!
От хижа Рай с преход от около 6 часа може да достигнете хижа Левски, а от нея надолу са хижите Балкански рози и Хубавец
Моя съвет е, ако сте си отделили време за Калофер да отделите време да стигнете и до Хижата. Определено няма да съжалявате.
Ако успеете да си намерите и местен водач предполагам, че ще успеете да видите много повече красоти отколкото, ако тръгнете сами. Не, че аз не съм тръгвал често сам наляво и дясно и все намирам по нещо красиво, но е друго, когато някой от местното туристическо общество ти покаже за какво иде реч ;)
За съжаление освен природните дадености, които разбира се не са никак малко няма никаква друга атракция, която градът може да предложи. Надявам се в един бъдещ етап да се случи и това, но поне засега можете да се насладите на природата на Балкана.
Приятен излет ;)

4 коментара:

  1. Пак ще дойдеш. Няма къде да идеш, та да не дойдеш.
    Иначе...иначе ще дойда АЗ!

    ОтговорИзтриване
  2. Ще дойда нямам съмнения, но бъди сигурен, че ще се забавя, за да можеш да дойдеш ти ;) Така, че готви се...смело и безтоговорно! ;)

    ОтговорИзтриване